Ko potrebujem pomoč

 

Kazalo:
1. Obrni se na
2. Kako si lahko poskusim pomagati sam/pomagam si sam
2. 1. Stop tehnika
2. 2. Vaja čuječnosti z dlanjo
2. 3. Dnevnik hvaležnosti

 

1. Obrni se na (nazaj)

TELEFONI:

  • Tom telefon – telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (24h/dan)
  • Samarijan – zaupni telefon: 116 123 (24h/dan)
  • Prisluhnem ti – telefon v čustveni stiski : 031 50 60 50 (Psihološka svetovalnica/ Sigmund Freud University – Ljubljana)

SPLETNE STRANI:

  • To sem jaz: www.tosemjaz.net
    Spletna stran namenjena zlasti otrokom in mladostnikom z različnimi informacijami in možnostjo posveta s strokovnjakom./ Možnost e-svetovanje na zavihku »pogovori se«.
  • Kameleon: https://svetovalnicakameleon.si/e-svetovanje/
    Spletna posvetovalnica/ možnost e-svetovanje v živo s psihologom.
  • Posvet: www.posvet.org
    Center za psihološko svetovanje, Svetovalnica Ljubljana in Kranj, T: 031/704-707.
  • Platea: https://www.platea.si/
    Center za svetovanje in podporo otrokom, mladostnikom in staršem
  • Društvo Dam: http://www.nebojse.si/portal/index.php
    Spletna stran društva DAM (Društvo za pomoč osebam z depresijo in anksioznimi motnjami), v okviru katere je na voljo veliko informacij o depresiji in drugih duševnih stiskah ter načinih pomoči.
  • Muza: http://www.svetovalnicamuza.si/
    Posvetovalnica za motnje hranjenja, Kongresni trg 1, Ljubljana tel.: (01) 425 03 08

 

2. Kako si lahko poskusim pomagati sam/pomagam si sam (nazaj)

 

2. 1. Stop tehnika (nazaj)

Pomaga ti, da izstopiš iz vrtinca misli, ki se ti vrtijo v glavi. Tehnika je namenjena umiritvi močnih negativnih čustev ali misli.
Sledi korakom napisanim na spodnji sliki.
(Slika: Stop znak)

Dodatna razlaga:

  1. Namenjeno je, da se ustaviš fizično in tako omogočaš mislim, da se tudi one za trenutek ustavijo.
  2. Dihalna vaja vdihov prispeva k umiritvi našega telesne reakcije in posledično prispeva k pomiritvi naših misli.
  3. Pri opazovanju najprej pomisli na svoje misli. Opazuj, kaj doživljaš v telesu in kakšno občutje je v tebi. Bodi pozoren, odprt in sprejemajoč do sebe. Cilj je, da samo opazuješ in se izogneš obsojanju.
  4. Po nekaj trenutkih, ko si ostal sam s sabo in so te umirili, se vrni k svoji aktivnosti. Bolj sproščeno in z večjim zavedanjem sebe.

 

2. 2. Vaja čuječnosti z dlanjo (nazaj)
Pomaga ti, da izstopiš iz vrtinca misli, ki se ti vrtijo v glavi in preusmeriš pozornost na stvari okoli sebe. V tej vaji se osredotočiš na stvari, ki jih vidiš, tipaš, slišiš, vonjaš in okušaš.

 

 

2. 3. Dnevnik hvaležnosti (nazaj)

Vsak večer si zapiši tri stvari za katere si hvaležen. Pisanje dnevnika te spodbudi, da se spomniš lepih stvari, dogodkov in prijetnih oseb, kar poveča doživljanje pozitivnih čustev in izboljša tvoje splošno počutje.

Nekaj vprašanj za pomoč:
Za koga si posebej hvaležen, da obstaja v tvojem življenju?
Kdo te je danes razveselil?
Kaj se je danes dobrega zgodilo?
Kaj iz današnjega dneva želiš ohraniti v svojem spominu?
Za kaj sem danes lahko hvaležen svojemu telesu?
Kaj lepega sem danes videl?

 

 

Današnjih ogledov: 1
Skupno št. ogledov: 13

Dostopnost